Teeme ise rabarberi siirupit

Ma ei ole ammu kööginurgast teiega midagi jaganud. Ja kuna ma siin vahepeal mässasin rabarberitega, õigemini huvi pärast tahtsin proovida neist siirupit teha. Nii võrd kui võrd suve aeg ning koguaeg janutab kui vähegi soe on. Mis mul siin beebipuhkusel olles ikka paremat teha on, kui katsetada 🙂

DSC_0195

Anyway, vaja on rabarbereid, suhkrut ja vett. Kõige pealt ongi vaja rabarber jupikesteks lõigata. Koorima ma neid ei hakanud, sest kuuldavasti pidavat koortest ilusat värvi tulema 🙂 Lõikasin umbes 4 cm jupikesed. Koguselt mul tegelikult ei olnud neid palju, kokku tuli vaid kolm kilogrammi, mis mahtus täpselt suuremasse potti. Ning sinna valad vett nii palju, kuni rabarberid on veega kaetud.

DSC_0192

Ja siis paned selle kogu asjanduse keema, ja keedad kuni rabarber on pehme. Ja see läheb väga ruttu. Kui märkad, et on rabarber piisavalt pehmeks juba keenud siis tõstad poti pliidilt ning ettevaatlikult eemaldad rabarberi massi vedelikust, millest saabki sinu siirup. Selleks on sõela abi vaja.

DSC_0196

Tekkinud rabarberi mahl siis pane potti tagasi ning lisa sinna suhkrut. Tundub, et üldine reegel on 10 liitrile mahlale 1 kg suhkrut. Nii et arvestage siis ise, kui palju teil mahla on. Ma siiski hoidsin veidi tagasi suhkruga ja maitsesin aeg ajalt, et liiga hapu ei jääks. Ei tahtnud päris suhkrusiirupit, vaid et ikka rabarberi kerge hapukas maik alles jääks. Aa, ja kuna ma katsetasin mäletate jah, siis ma panin veidi vanillisuhkrut ka sinna. Nii, ja siis paned mahla keema uuesti ja segad aeg ajalt. Kui mahl on juba kord keema läinud, siis tegelikult ongi siirup valmis.

DSC_0197

Valasin purkidesse jahtuma, ning hiljem panin külmkappi, kuna meil oli plaanis need kohe kasutusse võtta. Kui on soov talveks jätta, siis peaks seda sulgemistehnikat ilmselt veidi paremini kasutama. Aga üldiselt peaks külmkapis siirup säilima mõnda aega väga hästi. Kusagilt lugesin, et kui siirupit mullivette lisada, siis pidi hea limonaadi saama 🙂 Sidruniviil ka sisse ja ongi suvekokteil valmis 😛

DSC_0198

Samamoodi tegin siirupit kirssidest, mis mulle meeldis natuke rohkem. Küllap sellepärast, et need ei olnud väga hapud.

Aga millest põnevast teie olete siirupit teinud? Või tahaks teha?

♥Kaia

One Comment Add yours

  1. Riina ütles:

    Tegin eelmine aasta rabarberi siirupit. Aga mässasin tookord aurutiga. Sinu variant on veidi lihtsam 😊 Siiani on 6 purki siirupit alles. Väga hea tuli.
    Seeaasta plaanin sõstramahlaga ühele poole saada ja midagi mõtleks tikritest ka ehk 😊

    Like

Lisa kommentaar

