Raseduse müüdid

Mõne sõnaga tüüpilistest rasedusega seotud müütidest, millega ma olen kokku puutunud.

  1. Esiteks isud – kui lapseootel naist isutab rohkem soolane, tuleb poiss; kui magus, tuleb tüdruk. No täitsa ajuvaba 🙂 Meie ootame poissi ja ma ainult söökski magusat, kui võrrelda kumba ma eelistaks. Jäätis ja kummikommid on lemmikud ikka 🙂 Pluss puuviljad, mis sisaldavad suhkrut ja millega peaks ka veidi piiri pidama. Ämmakas ütles, et üks õun või apelsin päevas juba täidab normi. Kui selle järgi nüüd arvestada, siis ma ületan ikka igasugused piirid 😀doughnuts500-350
  2. Käsi ei tohi üle pea tõsta. No kuulge, mõni ainult magabki selili ja käed üle pea. Mitte et ma seda teeks. See ju veel ei tähenda, et beebil kohe nabanöör ümber kaela läheb. Ja pealegi see võib juhtuda ka täiesti tavatingimustes. Kusagil oli väga ilusasti kirjas, et jah sa võid tõepoolest õunu puu otsast korjata ja pesu nöörile kuivama panna. Ohtlikuks võib see muutuda siis, kui sa seda ei ulata teha ilusasti. On vaja tõusta kikivarvule, ja ennast pikaks-pikaks venitada ja pead pingutama. Ilmselt see kõhubeebile väga ei meeldiks.
  3. “Sa ei tohi kohvi juua!” Tead, kui sa oled harjunud päevas ikka 3-5 tassi jooma, siis kindlasti võiks mõelda koguste vähendamise peale. Mina isiklikult joon tassi hommikul ja seda ka rohke piimaga. Ühel koolitusel “Teadlik lapseootus”, kus ma ka käisin, ütles tervisenõustaja Sandra Tamm, et kohvi ei ole üldse keelatud, tuleb vaid kangust ja kogust vähendada. Eks seda kõike siis ka olenevalt sellest, kuidas keegi kohvi tarbib.
  4. Hommikune iiveldus – kui jah, siis tüdruk; kui ei, siis poiss. Õnneks ma sellest osa ei saanud, kuigi kartsin väga, kui oma toredast uudisest teada saime. Ning jah, meie ootame poissi. Kuid oma tutvusringkonnas tean nii mõndagi näidet, sellest kuidas emmedel hommikutel paha, ja sünnitavad poja 🙂 Nii et see punkt pole kindlasti üks ühele näitaja lapse soo määramisel.
  5. Rasedad peaksid magama vasakul küljel. No kas te kujutate ennast 9 kuud ainult vasakul küljel magama ? 😀 Seriously. See pidavat hea olema sellepärast, et siis pääsevad vajalikud toitained kergemini loote ja platsentani ning maksale osutub vähem survet. Samas ei soovitata selili ju ka magada. Lõppude lõpuks ikkagi magab iga lapseootel emme, nii nagu tal ja beebil kõige mugavam on. Minul on selleks parem külg, mis vahetevahel täitsa ära sureb juba 🙂 Vasaku külje peal ei meeldi kõhubeebile ka ilmselt olla, sest ta hakkab kohe võimlema ja puksima kui sinna keeran, ning siis pole mul ka enam mõnna olla keset ööd. Kuigi ma ikka öö jooksul keeran ennast sinna mõned korrad, et paremale küljele korra puhkust anda. Ja selili ma ka magada ei oska, ja pole üldse mugav nii olla.
  6. Rase peab sööma kahe eest. Ei ju. Pigem ikka tuletatakse kurjalt meelde, et sa ei pea kahe eest sööma, või siis naljaga just ikka targutatakse takka, et jah sa ju pead kahe eest sööma. Võta kuidas tahad. Pigem mul tekkis vahepeal tunne, et söök ei mahu kusagile ära. Kõht sai väga ruttu täis ja tekkis ülesöömise tunne, kuigi ma seda ei teinud. Ehk see olenes sellest, ilmselt siiamaani oleneb, kuidas kõhupunn ennast seal sees asetanud on. Eatingfor2

 

Mis on kõige veidram rasedusega seotud müüt, mida teie kuulnud olete?

♥Kaia

2 Comments Add yours

  1. Ma ei jõuagi väga esimesest punktist edasi, sest naerma ajab! Minul isutas teise lapsega hirmsasti pesukäsna järele, tahtsin närida pesukäsna. Ei tea, kas mul oleks pidanud tulema siis käsnakalle? 🙂
    Mul oli kaks täiesti erinevat rasedust ja mõlemad on poisid.

    Like

    1. Hahaha 😀 Käsnakalle 😀 Vot selliseid imelikke isusid tõesti pole veel ette tulnud, aga olen igast naljakaid jutte kuulnud, mida süüa tahetakse 😀

      Like

Lisa kommentaar

