Rahvuslike mustrite meeleolus

Täna ilmselt on see once in every year päev, kui eestlased on rohkem rahvuslikult meelestatud kui muudel päevadel. On ju ka igati põhjust. Palju õnne Eestimaa 99. sünnipäevaks!

cdd6246d5c4b301aa3597ad635d98623
Source

Idee selle postituse jaoks tuli täiesti juhuslikult täna hommikul pannkooke tehes. Valmis koogid asetasin Muhu Portselan koogialusele, mille kallis vanaema mulle kinkis. Juba siis hakkas ta mulle kohe meeldima. Koogialus ma mõtlen. Kuid igapäevaselt ma teda ei kasuta ning ta sai täna hommikul juhuslikult lauale pandud. Ja siis ma jälle imetlesin, kui ilus see ikka on! Jah tõesti, nii lihtne ja ilus 🙂

dsc_0026

Siis ma hakkasingi uurima, kes see Muhu Portselan täpsemalt on ja mis nad veel teevad. Ja nii uitasid mõtted ka teiste rahvusmustriteni ja tahtsin teieni ka neid tuua.

» No ja siis ma avastasin, et olen täiesti lummatud Muhu Portselani Sinise Klassika sarjast. Nii, et kui keegi järgmine kord jälle kingiideega hädas on, siis ma söödan selle variandi teile praegu ette 🙂 Ma arvan, et terve see sari on nagu aegumatu klassika, mida põlvest põlve edasi anda.sinine_komplekt4-le

sinine_serviis_ev_collage

Ka sarja Vana Muhu muster tooted on super ilusad ja kauni värvilise suvise mustriga, mis natuke nagu meenutab mulle midagi, kuid ma ei suuda seda välja praegu mõelda.

muhu_muster_komplekt

muhu_muster_valik

Ühesõnaga ma tahaksin seda öelda, et Muhu Portselan said endale ühe suure fänni just juurde 😀

» Üks koht kus veel palju rahvuslike mustritega erinevaid tooteid leida võib on Lipuvabrik. Lisaks on neil veel palju-palju Eesti meelseid tooteid ning võimalus firmadel reklaamtooteid tellida. Sari Muhu Muinasjutt pakub võrratult ilusate muhu mustritega tooteid, mis ühestki mõnusast maakodust puududa ei tohiks.

st-kott-11-470x470st-poll-1-470x470

Sari Magusad rahvamustrid on väga omapärane ning särtsakas, püüdes rohkem tähelepanu ning pakkudes lisaks eelmisele sarjale ka erksamaid värvitoone.

mari-padi-roosa-470x470mari-pajakinnas-roosa-470x470

» Brändist nagu Eestietno on ilmselt kõik varem kuulnud ja tunnevaid neid nende suurte rahvamustrites kotttoolide tõttu. Nende valik on aga laienenud päris palju, ulatudes tahvelarvutite ümbristest kuni voodipesuni.

img_7213-800x5331758-800x533

» Moonid ja rukkililled on kindlasti need lillemotiivid, mida osavamad ehetemeistrid ka oma loomingus ära on kasutanud. Samas sobivad need ju kandmiseks ka suvistel üritustel. Tooksin siinkohal välja ehete valmistaja Sysimust ja Heliivika, kellede ehetevalikust leiab peale eelmainitud lillede ka teisi rahvusliku teemaga ehteid.

je_14_20131201_1278207441

eb-35-1-muhu-ellen

img_7423_kr

ke

» Loomulikult ei saa ma reklaami jätta tegemata ka oma Hiiumaa vahvale käsitööpoele Pitsu. Kuna nende e-poe valik on väga väike ja sealt leiab ainult kindakirjas meeneid, siis kes satub Kärdlasse, astuge kindlasti sealt poest ka läbi kus valik on palju suurem, et endale saarest killuke mälestuseks kaasa võtta 😉

img_7208-2karbes_1_1

» Ja lõpetuseks Tallinna Kunstkeraamika Tehas, mille tehase poekesest saab samuti kaasa soetada käsitöö nõusid. Lisaks pakub asutus koolidele ja lasteaedadele ning täiskasvanutele õppeekskursiooni ja kunst tundi, mille lõpus ka ise ühe toote saab valmis teha. Just nii puutusin minagi esimest korda selle kohaga kokku. Sellest ajast saadik on mul seal oma lemmik sari, nende pisikest valgete mummudega 🙂

pood-moon_0

10647236_466546580153937_2706388249451922683_n_1

Soovin kõigile ilusat ja pidulikku Eesti Vabariigi aastapäeva ning mõnusat nädalavahetust!

♥Kaia

Lisa kommentaar

